Bestuurssecretaresse (M/V)
Over de vacature
Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!
Ben je op zoek naar een leuke baan met veel verantwoordelijkheden? De gemeente Eemsdelta is op zoek naar een bestuurssecretaresse (M/V) voor gemiddeld 28 tot 32 uur per week.
Bestuurssecretaresse (M/V)
Je maakt onderdeel uit van het cluster interne- en externe dienstverlening, een van de drie clusters van de Gemeente Eemsdelta. Het team waar deze functie in is geplaatst is het team bestuurssecretariaat waar je samen met 4 andere collega’s ervoor zorgt dat de burgemeester, de vijf wethouders, gemeentesecretaris en directiesecretaris voldoende ondersteuning hebben.
Dit ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor de secretariële ondersteuning van burgemeester en wethouders. Een belangrijk onderdeel van je werk is het complex agendabeheer van de verschillende agenda’s. Je signaleert, plant vooruit en denkt mee. De bestuurder moet blindelings kunnen vertrouwen op de agenda.
Als schakel tussen bestuur, organisatie en inwoners van Eemsdelta, is jouw optreden representatief en dienstverlenend. Wanneer inwoners contact zoeken met de wethouder ben jij het eerste aanspreekpunt aan de telefoon, e-mail of brief. Je hoort en ziet veel en je kunt goed met deze vertrouwelijke informatie omgaan. Zo is het voorbereiden van het wekelijkse B&W-vergaderingen een onderdeel van de functie.
Andere taken die onderdeel zijn van jouw taken zijn:
- Bijhouden van de algemene mailbox van het bestuurssecretariaat.
- Ontvangen van de bezoekers voor de burgemeester en wethouders.
- Het verrichten van kabinetswerkzaamheden, zoals jubilea en het behandelen van aanvragen voor koninklijke onderscheidingen.
- Het verwerken van de stukken in ONEGOV en iBabs.
- Bijdragen aan het organiseren van bijeenkomsten en evenementen waaronder herdenkingen, nieuwjaarsreceptie en jaarlijkse veteranendag.
Dit krijg je van ons
Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met veel prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao-gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.
- Salaris tussen € 2.700,- en € 3.831, - bruto op basis van 36 uur per week (schaal 7 cao gemeenten, salarispeil 1 oktober 2024).
- 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
- Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
- Een jaarcontract met hierna de kans op een vast dienstverband.
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer).
Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt. - Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.
Dit vragen wij van je:
- Jij bent zorgvuldig, dienstverlenend, kunt goed prioriteren en houdt het overzicht.
- Je beschikt over een MBO niveau 4 secretaresse opleiding.
- Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Je kunt goed samenwerken in een team en kan goed je kennis en informatie overdragen.
- Wanneer je ervaring hebt met ONEGOV is dit een pré.
Hier staan we voor
We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.
Hoe nu verder
Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór maandag 28 april 2025 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.
Wil je meer weten?
- Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Geke Löhr-Ottens (teammanager Communicatie, Bestuurssecretariaat, Gebiedsregie en Facilitair), te bereiken via 06-15516815
- Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Marleen Meijer (medewerker P&O) via telefoonnummer 06-50073840.
- De officiële functietitel is bestuur-en concerndirectie ondersteuning.
- Het verkrijgen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) is onderdeel van de procedure.