Business Controller

Over de vacature

Sluitingsdatum
24 november 2024
Dienstverband
Contract
Start datum contract
01-01-2025
Uren per week
36 uur per week

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!

Ben jij een business controller, die niet alleen niet alleen hart heeft voor de zaak, maar ook voor de mens? Een pionier, veranderingsgericht en gericht op samenwerking? Dan hebben we een hele mooie uitdaging voor jou om samen met de collega's binnen team Concern Control de controlfunctie binnen de gemeente Eemsdelta verder te ontwikkelen en te positioneren.

Om het team Control te versterken, zijn wij op zoek naar een ervaren

Business Controller ( 36 uur)

Voor het programma Aardbevingen de baas en het Cluster Fysieke Leefomgeving & Economie

Dit ga jij doen

Samen met je collega controllers, de auditors, de CISO en de functionaris gegevensbescherming maak je als controller onderdeel uit van het team Concern Control. De gemeente Eemsdelta is een jonge organisatie in ontwikkeling. Team control heeft inmiddels stappen gezet in het neerzetten van control in de organisatie. Hieruit is het visiedocument "Zaaien, groeien en bloeien" opgesteld. Momenteel bevinden we ons in de zaaifase en kijken door naar de groeifase. We zoeken een controller die ons helpt met de doorontwikkeling van de controlfunctie en deze verder te brengen in en met de organisatie.

Control is onafhankelijk gepositioneerd binnen de organisatie, waarbij team financiën verantwoordelijk is voor de P&C-cyclus en Control voor de management control cyclus. Binnen de gemeente werken we met het three lines model, waarbij control in de 2e lijn is gepositioneerd. De taken waar je je onder andere mee bezighoudt zijn dan ook:

  • adviseert over, ontwikkelt en beheert mede tactische beleid, specifieke richtlijnen en instrumenten
  • op het terrein van management control (ondersteunen besluitvorming door directie en management door middel van managementinformatie, focus en prioritering)
  • adviseert over bedrijfsmatige zaken, business cases, maar ook over grote programma's, projecten en investeringen
  • stelt interne onderzoeken voor, formuleert en voert deze uit op het gebied van rechtmatigheid, doelmatigheid- en doeltreffendheid van beleid
  • zorgt voor kaderstelling over risicomanagement en adviseert en ondersteunt in de uitvoering hiervan
  • levert een inhoudelijke bijdrage aan de P&C-cyclus: adviseert over beleid, doelen en risico's

Dit krijg je van ons

Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.

  • Salaris tussen € 5.070,- en € 6.862,-bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 12 van de cao gemeenten)
  • 27 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
  • Contract van 1 jaar. Na een jaar wordt dit omgezet in een vast contract, als we allebei tevreden zijn.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.

We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dit vragen we van je

Je bent een vak volwassen gesprekspartner voor je collega controllers, clusterdirecteuren, teammanagers en adviseurs van andere afdelingen. Je adviseert vanuit een breed perspectief, bent effectief, creatief en denkt in mogelijkheden. Je verplaatst je in de adviesvrager en bent in staat om jouw adviesstijl te variëren.

Je beantwoordt niet alleen vragen die worden gesteld maar handelt proactief. Je zoekt daarbij op een natuurlijke wijze de verbinding met collega’s en kunt goed in teamverband werken. Je kunt relaties ontwikkelen en bestendigen, zowel binnen als buiten de organisatie. Je bent omgevingsbewust. Politieke sensitiviteit is een belangrijke kwaliteit.  Je hebt feeling met data en digitalisering en de wijze waarop we daarmee de organisatie en control naar de toekomst brengen.

Verder:

  • heb je een WO-werk- en denkniveau
  • heb je aantoonbare ervaring als (business) controller, bij voorkeur in een bestuurlijke omgeving
  • ben je een stevige gesprekspartner, in staat om met een brede blik over de grenzen van de teams en clusters heen te kijken
  • heb je een doortastende en oplossingsgerichte insteek
  • innoverend en veranderingsgezind
  • analytisch en weet de vertaalslag te maken van cijfers naar een helder en realistisch bedrijfsadvies

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder?

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór 25 november 2024 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.

Wil je meer weten?

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Rik Bruggeman, concerncontroller, te bereiken via 06-25407729
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Ramona Palts-Kalkhuis (medewerker P&O), te bereiken via 06-11112373
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming
  • De briefselectie staat gepland voor maandag 25 november 2024
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland voor donderdag 28 en vrijdag 29 november.