Businesscontroller

Over de vacature

Sluitingsdatum
16 april 2025
Dienstverband
Contract
Start datum contract
01-05-2025
Uren per week
36 uur per week

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!

Ben jij een businesscontroller met een hart voor zowel de zaak als de mens? Heb jij een pioniersgeest en ben je gericht op verandering en samenwerking? Dan hebben we een hele mooie uitdaging voor jou! Sluit je aan bij het team Concerncontrol en help Control verder te ontwikkelen en te positioneren.

Wij zijn op zoek naar een

Businesscontroller (36 uur) voor het cluster Mens & Maatschappij

Dit ga jij doen

Samen met je collega businesscontrollers, de auditors, de CISO en de functionaris gegevensbescherming maak je onderdeel uit van het team Concerncontrol. De gemeente Eemsdelta is een jonge organisatie in ontwikkeling. Team Control heeft al stappen gezet in het neerzetten van control in de organisatie en we verwachten dat je helpt met de doorontwikkeling hiervan. Als businesscontroller voor het cluster Mens & Maatschappij heb je affiniteit met of ben je nieuwsgierig naar het Sociaal Domein.

Control is onafhankelijk gepositioneerd binnen de gemeente Eemsdelta. Bij ons is team Financiën verantwoordelijk voor de Planning & Control-cyclus en Control voor de management control-cyclus. Verder werken we met het three lines model. Hierin is Control in de 2e lijn gepositioneerd. De taken waar je je onder andere mee bezighoudt, zijn:

  • adviseren over en ontwikkelen van tactisch beleid, specifieke richtlijnen en instrumenten op het terrein van management control (ondersteunen besluitvorming door directie en management door middel van managementinformatie, focus en prioritering)
  • adviseren over bedrijfsmatige zaken en opstellen van business cases
  • voorstellen, formuleren en uitvoeren van interne onderzoeken op het gebied van rechtmatigheid, doelmatigheid- en doeltreffendheid van beleid
  • kaderstelling voor en advisering over risicomanagement
  • opleveren van rapportages op het gebied van management control en procesbeheersing
  • bijdragen leveren aan de P&C-cyclus door advies over beleid, doelen en risico's.

Dit krijg je van ons

Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao gemeenten kun je verder rekenen op goede arbeidsvoorwaarden:

  • Salaris tussen € 4.264,- en € 6.072,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11 van de cao gemeenten)
  • 27 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
  • Contract van 1 jaar. Na een jaar wordt dit omgezet in een vast contract als we allebei tevreden zijn.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.

 We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dit vragen we van je

Je bent een vakvolwassen gesprekspartner voor je collega businesscontrollers, clusterdirecteuren, teammanagers en adviseurs van andere afdelingen. Je adviseert vanuit een breed perspectief, bent effectief, creatief en denkt in mogelijkheden. Je verplaatst je in de adviesvrager en bent in staat om jouw adviesstijl te variëren.

Je beantwoordt niet alleen vragen die worden gesteld, maar handelt proactief. Je zoekt daarbij op een natuurlijke wijze de verbinding met collega’s en kunt goed in teamverband werken. Je kunt relaties ontwikkelen en bestendigen, zowel binnen als buiten de organisatie. Je bent omgevingsbewust, want politieke sensitiviteit is een belangrijke kwaliteit. Je hebt feeling met data en digitalisering en de wijze waarop we daarmee de organisatie en Control naar de toekomst brengen.

Verder:

  • heb je HBO/WO-werk- en denkniveau
  • heb je ervaring als (business) controller, bij voorkeur in een bestuurlijke omgeving
  • heb je een doortastende en oplossingsgerichte insteek
  • ben je innoverend en veranderingsgezind
  • ben je analytisch sterk en weet je de vertaalslag te maken van cijfers naar een helder en realistisch bedrijfsadvies

Wanneer je niet helemaal aan bovenstaand plaatje voldoet, maar toch denkt een goede kandidaat te zijn, reageer dan vooral ook. We helpen je graag te ontwikkelen naar de businesscontroller die past binnen ons team en bij onze gemeente. Waarbij een gerichte (controllers-)opleiding volgen een mogelijkheid is.

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder?

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór 17 april via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat. Je kunt één document uploaden dus voeg je motivatie en CV samen.

Wil je meer weten?

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie neem dan contact op met Jakob Laning, (Concerncontroller) te bereiken via 06 – 15 39 81 54
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure neem dan contact op met José Setz (P&O Adviseur), te bereiken via 06 – 15 58 80 30
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland voor dinsdag 22 april (ronde 1) en donderdag 24 april (ronde 2) en het afrondende gesprek op maandag 28 april