Klacht indienen

Vind je dat je niet goed bent behandeld door de gemeente? Dat willen wij graag weten. Je kunt dan een klacht indienen.

Hoe werkt het?

Je kunt een klacht indienen in een gesprek of in een brief. Het kan ook online met het klachtformulier. De gemeente behandelt je klacht binnen 6 weken. Soms hebben we meer tijd nodig. Dan kunnen we de behandeltijd verlengen met 4 weken. Je krijgt dan altijd bericht van ons.

In een gesprek

Kunnen we de klacht eenvoudig en snel oplossen? Bijvoorbeeld: je bent niet teruggebeld door een medewerker van de gemeente. Deze klachten behandelen we meestal meteen. Bel ons dan. Het telefoonnummer en de openingstijden staan onder deze pagina. 

In een brief

De brief stuur je naar het college van B&W. Het postadres staat onder deze pagina. In je brief moeten de volgende gegevens staan:

  • je naam en adres;
  • de datum;
  • de omschrijving van de gebeurtenis (de klacht);
  • over wie de klacht gaat;
  • je handtekening.

Soms wil de gemeente met je in gesprek over je klacht. Dan vragen we je om naar het gemeentehuis te komen. Daarna krijg je een reactie van de gemeente.

Waar kan een klacht over gaan?

Je kunt een klacht indienen als:

  • je geen antwoord krijgt op een brief;
  • een medewerker of bestuurder je niet goed heeft behandeld; 
  • wij verkeerde informatie hebben gegeven.

Je kunt geen klacht indienen over een besluit van de gemeente. Vaak kun je dan wel bezwaar maken

Goed om te weten

Ben je het niet eens met het antwoord? Dan kun je een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie: de Nationale ombudsman.
 

Heb je vragen?

Bel of mail ons, dan helpen we je graag verder. De gegevens staan onder deze pagina.