Klacht indienen

Algemeen

Vind je dat je niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente? Dat willen wij graag weten. Je kunt dan een klacht indienen.

Een klacht is niet bedoeld om te melden dat er iets in je woonomgeving niet in orde is. Dat kun je via andere formulieren aan ons doorgeven. Kijk onder deze pagina bij "Zoek je iets anders?".

Hoe werkt het?

Je kunt een klacht indienen in een gesprek, via een digitaal formulier of in een brief. Wij behandelen je klacht binnen 6 weken. Soms hebben we meer tijd nodig. Dan kunnen we de behandeltijd verlengen met 4 weken. Je krijgt dan altijd bericht van ons.

In een gesprek

Kunnen we de klacht eenvoudig en snel oplossen? Bijvoorbeeld: je bent niet teruggebeld door een medewerker van de gemeente. Deze klachten behandelen we meestal meteen. Bel ons dan. Het telefoonnummer staat onder deze pagina. 

Via een digitaal formulier

Geef je klacht aan ons door via het klachtformulier.

In een brief

De brief stuur je naar het college van B&W. Kijk voor het adres op onze contactpagina. In je brief moeten de volgende gegevens staan:

  • je naam en adres
  • de datum
  • de omschrijving van de gebeurtenis (de klacht)
  • over wie de klacht gaat
  • je handtekening

Soms wil de gemeente met je in gesprek over je klacht. Dan vragen we je om naar het gemeentehuis te komen. Daarna krijg je een reactie van de gemeente.

Waar kan een klacht over gaan?

Je kunt een klacht indienen als:

  • je geen antwoord krijgt op een brief
  • een medewerker of bestuurder je niet goed heeft behandeld
  • wij verkeerde informatie hebben gegeven

Je kunt geen klacht indienen over een besluit van de gemeente. Vaak kun je dan wel bezwaar maken

Is in je woonomgeving iets niet in orde? Geef dat dan aan ons door via het meldpunt

Goed om te weten

Ben je het niet eens met het antwoord? Dan kun je een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie: de Nationale ombudsman.

Heb je vragen?

Bel of mail ons, dan helpen we je graag verder. De gegevens staan onder deze pagina.