Teammanager Juridische Zaken & Inkoop

Over de vacature

Sluitingsdatum
20 januari 2025
Dienstverband
Contract
Uren per week
voor 36 uur per week

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou!

Voor het cluster Interne & Externe Dienstverlening (I&ED) zijn we op zoek naar een

Ervaren en verbindende Teammanager Juridische Zaken & Inkoop.


Dit ga jij doen

Als teammanager Juridische Zaken & Inkoop ben je verantwoordelijk voor het behalen van beoogde (team)resultaten. Je hebt affiniteit met de relevante inhoud van Juridische Zaken & Inkoop. Je begrijpt de inhoud van het werk en kan hierin sturen, coachen en begeleiden. In de aansturing ben je gericht op resultaten, mensen, processen en samenhang daarin. Daarbij geef je richting en ruimte waarbinnen de medewerkers verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Je kent je team (28 medewerkers) en toont oprechte interesse in hen en hun drijfveren. Je stimuleert jouw medewerkers om te werken aan hun eigen ontwikkeling en geeft hierin het goede voorbeeld. Je staat stil bij successen, geeft complimenten, maar spreekt medewerkers indien nodig ook aan op hun functioneren, houding en gedrag.

Je bent zichtbaar in de organisatie, houdt van aanpakken en verbinden. Wanneer nodig durf je stelling te nemen. Je zoekt naar oplossingen, neemt beslissingen en gaat in gesprek over resultaten.

Daarnaast adviseer je op tactisch niveau over team overstijgende vraagstukken. Waar nodig ben je het aanspreekpunt voor college en directie. Samen met de clusterdirecteur interne- en externe dienstverlening en andere teammanagers binnen het cluster I&ED vorm je het MT en heb je een proactieve rol in de samenwerking tussen de teams van dit cluster.

Als teammanager Juridische Zaken & Inkoop:

  • Ben je een stevige, verbindende, faciliterende en integrerende leidinggevende die ruimte geeft voor ideeën
  • Stimuleer je de ontwikkeling van medewerkers en de onderlinge samenwerking
  • Stuur je op hoofdlijnen, effecten en resultaten en heb je een sterke oriëntatie op de samenleving
  • Ben je op de hoogte van interne- en externe ontwikkelingen en vertaal je dit integraal naar je team
  • Heb je een visie op de ontwikkeling van je team binnen het cluster; uitgangspunt hierbij is het bouwen van een robuuste en tegelijkertijd wendbare en professionele organisatie
  • Ben je een stevige gesprekspartner voor onder andere bestuurders, directie en teammanagers die in staat is om met een brede blik over de grenzen van je team en cluster heen te kijken
  • Speel je een actieve rol in diverse overlegvormen, waaronder het cluster- en teamoverleg

Dit krijg je van ons

Als eerste: ruimte om jouw kwaliteiten als ervaren teammanager in te kunnen zetten, met de mogelijkheid daarin verder door te groeien en jezelf verder te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao Gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden:

  • Salaris tussen € 5.070,- en € 6.862,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 12 cao gemeenten)
  • 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
  • Contract van 1 jaar. Na een jaar wordt dit omgezet in een vast contract, als we allebei tevreden zijn
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds

We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Dit vragen we van je

  • Je hebt minimaal een relevante en afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt ruime en relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke functie in dit vakgebied, bij voorkeur bij een publieke organisatie
  • Je bent een coachende en verbindende leidinggevende die duidelijk en open kan communiceren
  • Je bent sociaal en communicatief sterk, besluitvaardig en in staat om draagvlak te creëren
  • Je hebt ervaring met veranderkundige trajecten om zo de teamontwikkeling verder vorm te geven
  • Je bent maatschappelijk betrokken en begrijpt je de politieke en bestuurlijke omgeving waarin we werken

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder?

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV voor 21 januari 2025 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.

Wil je meer weten?

  • Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Els Meeuwissen, clusterdirecteur Interne & Externe dienstverlening te bereiken via 06-25358198
  • Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Jesse Akse via 06-15359867 / Monique Rozema-Koolhof via 06-25190276.
  • De vacature wordt tegelijk intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
  • Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure en benoeming
  • Briefselectie is op 22 januari 2025
  • Uitnodiging voor de gesprekken op 23 januari 2025
  • Gesprekken worden gehouden op 30 januari 2025 (eerste gesprek). Tweede gesprek wordt nog gepland
  • Een assessment kan een onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure