Accountmanager /werkgeversadviseur

Over de vacature

Sluitingsdatum
5 mei 2025
Dienstverband
Contract
Start datum contract
z.s.m.
Uren per week
32 - 36 uur per week

Wij hebben ruimte voor een nieuwe collega. Wij hebben ruimte voor jou! 

Het team Werk & Participatie, onderdeel van het cluster Mens & Maatschappij, bestaat uit werkcoaches, werkgeversadviseurs, bedrijfscontactfunctionarissen, leerplichtambtenaren en doorstroomcoaches.  Wij hebben een tijdelijke vacature voor een enthousiaste en gedreven

Accountmanager / werkgeversadviseur

voor 32 - 36 uur per week

Dit ga jij doen

Het team Werk & Participatie, onderdeel van het cluster Mens & Maatschappij, bestaat voor een deel uit werkgeversadviseurs. Als werkgeversadviseur ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met werkgevers in onze gemeente ten behoeve van onze klanten. Dit betekent dat je een netwerk opbouwt, onderhoudt en samen met werkgevers en andere partijen werkplekken creëert die bijdragen aan het verder helpen van klanten naar een zelfstandig bestaan. Dit betekent ook het voeren van regie op het leveren van de benodigde nazorg na bemiddeling voor zowel werkgevers als de klanten. Daarnaast draag je je steentje bij aan het organiseren van netwerkbijeenkomsten, werkgeversavonden en vertegenwoordig je de gemeente op dergelijke bijeenkomsten.

En verder:

  • Je brengt samen met de werkcoach de situatie van de werkzoekende in kaart;
  • In samenspraak met de klant doe je wat nodig is om hem of haar weer naar werk te begeleiden;
  • Je ontwikkelt en organiseert activiteiten die nodig zijn voor succesvolle dienstverlening aan klanten;
  • Met je collega’s van het Sociaal Domein onderhoud je contact over de meest passende aanpak;
  • Je bent in staat om je eigen werk efficiënt te organiseren door het formuleren van doelstellingen en het plannen van activiteiten;
  • Je signaleert eventuele knelpunten in de kwaliteit van het dienstverleningsproces, geeft feedback en doet verbetervoorstellen.

Dit krijg je van ons

Als eerste: ruimte. Je krijgt ruimte om beter te worden in je vak, door te groeien en jezelf te ontwikkelen. En met tientallen prachtige plekken in onze gemeente, is er ook genoeg ruimte om te ontdekken. Vanuit de cao Gemeenten kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden.

  • Salaris tussen € 3359,- en € 4811,- bruto per maand, op basis van 36 uur per week (schaal 9 cao Gemeenten)
  • 28 vakantiedagen als je fulltime werkt. Je mag extra uren per week werken om meer vakantieverlof te sparen. Ook kun je vakantiedagen bijkopen.
  • Individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je salaris. Dit mag je inzetten zoals je zelf wilt. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
  • In eerste instantie betreft dit een tijdelijke aanstelling voor de duur van 6 maanden.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer (maximaal woon-werkafstand van 60 kilometer). Je hebt hierbij de ruimte om te kiezen hoe je naar je werkt komt.
  • Deelname aan het ABP-keuzepensioenfonds.

We doen nog veel meer voor je. Zo vieren we 2 keer per jaar een groot feest. Lees er meer over in onze secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dit vragen wij van je

  • affiniteit met de doelgroep
  • aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
  • kennis van wet- en regelgeving van het Sociaal Domein en in het bijzonder de Participatiewet
  • kennis van de arbeidsmarkt en de daarop aansluitende opleidingen
  • basiskennis m.b.t. medische- en functionele beperkingen in relatie tot werk
  • dat je zelfstandig én in teamverband kunt werken
  • dat je klantgericht en resultaatgericht bent
  • dat je initiatief toont en gevoel voor humor hebt.

Hier staan we voor

We willen met elkaar werken aan een beter en mooier Eemsdelta. Dit doen we door in ons werk altijd onze kernwaarden voorop te stellen.

Hoe nu verder

Enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie met CV vóór dinsdag 6 mei 2025 via de sollicitatiebutton. Op de pagina over het sollicitatieproces lees je hoe het nu verder gaat.

Meer informatie

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Dan kun je contact opnemen met Chris Beverwijk, Teammanager Werk en Participatie, te bereiken via telefoonnummer 06-29531585.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Titia Vriesema (medewerker P&O), te bereiken via telefoonnummer 06-11520127.
  • Het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming.